jump to navigation

Boykot 31. juli 2007

Posted by Nikolaj in Ikke kategoriseret.
Tags:
trackback

Her til aften var jeg til min første fodboldkamp siden jeg i foråret 1998 var i Parken for at se Danmark vinde 1-0 mod Norge – i øvrigt det samme resultat mod samme modstander som første gang jeg overværede en fodboldkamp fra tilskuerpladserne i Idrætsparken.

I aftes var således mit 3. besøg i parken, men altså ikke mere lykkens gang end de foregående to. Noget kunne tyde på at tilstedeværelse forhindrer en mere glorværdig sejr end 1-0 til hjemmeholdet. Det fik mig dog ikke til som en og anden Jonas at bede medtilskuerne om at smide mig overbord.

Hvad får en sportshader til at forvilde sig ind i Parken og endda betale 110 kr for en billet?

Jo, det kom sig af at jeg tidligere i dag besøgte Boykot Israels hjemmeside for at se om deres liste med anbefalede israelske varer var opdtateret. Det var den ikke. Og i øvrigt er listen ligegyldig. Israelsk vin er alligevel ikke til at opdrive i Danmark (jeg fik ganske vist et glas i sidste uge, men det var direkte importeret), og jeg aftager hverken medicinsk udstyr eller dele til F16-fly. Den eneste interessante vare er Source sandaler. Et par ganske udmærkede sandaler, som jeg selv haft glæden af at et par af i knap 10 år, og som jeg med glæde ville købe et nyt par af, hvis det altså ikke lige var fordi det gamle par synes at holde evigt.

Nå, men for at gøre en lang historie kort: Boykot Israel gjorde opmærksom på UEFA-kampen mellem Beitar Jerusalem og FCK. Dét kunne jeg selvfølgelig ikke sidde overhørigt, og ringede derfor til en god ven, der fik ordnet det hele. Altså bortset fra en oprivende kamp, for det var ærligt talt en smule småkedeligt at boykotte Israel denne aften.

Kommentarer»

1. Maltesen - 3. august 2007

Jeg kunne så aldrig drømme om, at tage til en fck-kamp uden at Drengene fra Vestegen var i den anden ende af banen i forhold til fck…

2. Nikolaj Kjærby - 4. august 2007

Det var da en fed idé at bruge Boykot Israels vareliste som inspiration til indkøb! En skam der ikke står nogle mere brugbare ting på den…

3. Vin i Skoven - 7. august 2007

Fint indlæg! MEN der findes Israelsk vin i danmark; prøv at gå på:
http://www.viniskoven.dk
eller bare søg på israelsk vin på Google
Vi sender over hele landet!


Skriv et svar

