jump to navigation

NCC og Søren Pind 14. februar 2007

Posted by Nikolaj in Ikke kategoriseret.
Tags:
trackback

Sagen om korruption i København bliver mere og mere speget. På sin hjemmeside giver Søren Pind sin udlægning af sagen, som jeg synes fortjener at få lidt opmærksomhed. Så må eftertiden – og Politiet – vurdere om den holder vand:


Mit bedste bud er, at politiet i næste uge finder ud af, der intet er i denne sag. Mange medier vil stå med røde ører. Og faktisk vil Ekstra-Bladet denne gang være det medie, som er tættest på sandheden.

Summa summarum står dog tilbage:

Det er lykkedes for Socialdemokraterne at gøre det væsentligt sværere for de borgerlige at samle penge ind.

Det er lykkedes for en stor entreprenørkoncern at forhindre en beslutning til ugunst for dem i at blive gennemført.

Og det er vel godt nok. For dem…

Og i et indlæg senere på dagen:


Jeg havde allerede den 9. november sendt en mail til NCC om, hvorvidt de ønskede at være medlem af en forening, der samler penge ind, forstås, til partiet. En mail, der blev besvaret med, at NCC “var interesseret”. Et tilsagn med andre ord. Et møde sættes op for at dette kan drøftes nærmere, dette finder sted den 17. januar.

På dette møde ønsker NCC også at drøfte sagen på Teglholmen. Snart finder jeg samtalen ubehagelig. Den drejer sig om min partifælle Jesper Schou-Hansen skal sættes på plads, og mine partifæller bringes til at stemme for NCCs ønske. Det hænger i luften, at bidrag og dette hænger sammen, føler jeg.

At NCC i pressen nu refereres for at have meddelt mig på mødet, at virksomheden ikke støtter politiske formål strider dels mod svaret til mig af 9. november. Dels mod det, der faktisk skete på mødet. Der var ikke nogen udtalelse om, at man ikke ønskede at bidrage.

Kommentarer»

1. Nikolaj Kjærby - 16. februar 2007

Ja, det er godt nok svært at sige hvem der har ret. Godt man ikke er i politiets sko!
Lad mig i øvrigt lige kippe lidt med flaget for det danske retssamfund oven på kendelsen i terrorsagen i går. En af de bekendte til ham der fik 7 år, hævdede på den baggrund at det danske retssystem var korrupt, men jeg synes at frifindelsen af de 3 andre vidner om noget andet. Noget tyder på at man her til lands stadig er uskyldig indtil det modsatte er bevist – uanset hvad Peter Skaarup måtte mene om den sag!

2. Maltesen - 16. februar 2007

Dem, der mener at man kan sætte lighedstegn mellem terror og islam, må i den grad have fået noget galt i halsen, hvilket jeg er glad for. Mest af alt, fordi jeg kender flere muslimer, som er nogle pragtfulde mennesker og jeg arbejder også sammen med nogen på mit arbejde.


Skriv et svar

